CAV-modulene omhandler på generell basis visuell fremstilling av modeller. Introduksjon til 3ds Max design og vi lærer på å lage egne materialer, samt hvordan vi skal lyssette og rendre. Postproduksjon er også sentralt, og vi bruker Photoshop (eller lignende) en del.
Her lages illustrasjoner og bilder av 3D modeller. Lyssetting i samspill med bildefiler som rendermaterialer og grunnleggende renderinnstillinger. Mål for oppgaven var å vise at en behersker materialer, lyssetting, rendering og animasjon.Jeg skulle bruke et CAD hus som jeg importerte med passende innstillinger i Max Design, samt innrede stua i første etasje med møbler jeg hadde funnet på nettet eller laget selv, bruke materialer og passende lyssetting, rendre ut 3-4 bilder, og lage en Motion Path-animasjon.
Her fikk vi en innføring i samspill mellom rendering og Photoshop, hvor tekstur- (bilde-)filer til rendermaterialer optimaliseres og ferdige renderresultater forbedres med Photoshop. (Postprocessing). Mål for innleveringsoppgaven var å vise at en behersker å sette opp scener med entourage i Max, produksjon av rendermaterialer, samt postproduksjon av renderbilder.
CAVm3 - Animasjon
Vi importerte Inventor- og AutoCAD modeller inn i 3ds Max design. Hovedfokus i denne modulen var animasjon. Mål for innleveringsoppgaven var at en skulle vise at en behersker animasjon og rendering av en importert modell i Max. I dette tilfellet skulle vi bruke Max-filen fra CADHP1 med importert messestand, hvor vi skulle lage en animasjon på 15 sekunder der
alle objekter i messestanden skulle animeres.
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar